A Trend termék, amely még kisebb biztosítéki elvárás mellett, akár, úgynevezett ázsiós-tőkeemeléssel hozzájárulhat a beruházás létrehozásához. Természetesen ennél a terméknél is élvezheti a 3 év türelmi idő nyújtotta nyugalmat, a biztonságos visszavásárlás feltételei mellett. Célja, akárcsak a Standard terméknél, beruházás, fejlesztés vagy tárgyi eszközvásárlás lehet. Különlegessége a rugalmassága mely táraságunk által nyújtott biztonsággal párosul.
A magyar kormány kis-és középvállalkozásokat támogató programjához kapcsolódóan eredményesen működő és fejlődésre képes, Kft. vagy Zrt. formában működő vállalkozások fejlesztése zárt végű tőkebefektetéssel. A terméket a KvfP Zrt az általános csekély összegű (de minimis) támogatásokra vonatkozó rendelet szabályai szerint nyújtja.
a) A kis- és középvállalkozások) számára adott termék igénybevétele révén elérhető előnyök:
b) A „De minimis” támogatási szabályok szerinti Trend termék„értékesítéséből” származó előnyök:
a) Adott termék igénybevétele jogszabályban előírt (pozitív) feltétele, a 2004. évi XXXIV. számú törvény (továbbiakban: KKV tv.) szerinti KKV besorolásnak való megfelelés.
b) Adott termék igénybevételek belső szabályzatban előírt feltételeinek felsorolása:
A KvfP Zrt az ügyfél és ügyletminősítéstől függően eltérő mértékben vesz figyelembe ingatlant és ingót (termelő eszközöket). Második helyi jelzálog is elfogadható. Kezesség opcionális. Azoknál az igénylőknél, amelyek megfelelő biztosítékokat tudnak nyújtani (gépek, ingatlan), a tulajdonosoknak nem szükséges kezességet vállalniuk. Kezességvállalás csak ott merül fel, ahol a befektetést igénylő társaság nem tudna elegendő biztosítékot adni, de a tulajdonos vagy más rendelkezik olyan jövedelemmel, vagyonnal, ami megfelelő biztosítékul szolgálhat.
A Kisvállalkozás–fejlesztő Pénzügyi Zrt. (továbbiakban KvfP Zrt.) fejlesztési tőkebefektetést nyújt azon újonnan alapított, illetve már több éve működő KKV-k részére, amelyek tárgyi eszköz fejlesztést valósítanak meg. Kifejezetten javasolt eszközfejlesztés, technológiaváltás, - korszerűsítés, telephelyfejlesztés esetén. A befektetés szektor semleges, minden ágazatba tartozó vállalkozás számára elérhető, kivéve a mezőgazdaság és a pénzügyi tevékenységek, valamint az EU által érzékenynek minősített ágazatok (hajógyártás, acélgyártás, stb.)
a) „De minimis” támogatás nem adható az 1998/2006/EK bizottsági rendelet 1. cikk 1. pontjának hatálya alá tartozó esetekben, különösen, ha az adott vállalkozás nehéz helyzetben van. A nehéz helyzetben lévő vállalkozás fogalmát a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 6. §-a határozza meg.
b) Adott termék igénybevételét esetlegesen kizáró, jogszabályban meghatározott (negatív) feltételek a KKV besorolás hiánya, tehát, ha a társaság nem felel meg a 2004. évi XXXIV. számú törvényben meghatározott létszám, mérlegfőösszeg, nettó árbevétel összegeknek.
c) Adott termék igénybevételét esetlegesen kizáró, belső szabályzatban meghatározott (negatív) feltételek felsorolása
A KvfP Zrt. fejlesztési befektetése állami támogatásnak minősül, ezért vonatkoznak rá a támogatás összeszámítási szabályok. A befektetési összeg teljes összegét figyelembe véve a KvfP által nyújtott támogatás és az esetlegesen igénybe vett tagi kölcsön támogatástartalma (amennyiben annak kamata nem piaci alapon került meghatározásra a piaci és a tényleges kamat közötti különbözet) „de minimis” támogatásnak minősül. A csekély összegű (de minimis) támogatás ugyanazon elszámolható költségek vonatkozásában nem halmozható más állami támogatással, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná az adott támogatásra vonatkozó uniós szabályban vagy bizottsági határozatban szereplő maximális támogatási intenzitást.
A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatáshoz kapcsolódó minden iratot az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizni.
De minimis támogatásból kizárt vállalkozások (1998/2006/EK bizottsági rendelet 1. cikk):
a) a 104/2000/EK tanácsi rendelet (1) hatálya alá tartozó, halászathoz vagy akvakultúrához kapcsolódó tevékenységet végző vállalkozásoknak nyújtott támogatás;
b) a Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozásoknak nyújtott támogatás;
c) a Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek feldolgozásában és forgalmazásában tevékeny vállalkozásoknak nyújtott támogatás, az alábbi esetekben:
i) amennyiben a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre,
ii) amennyiben a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ;
d) harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységek támogatása, nevezetesen az exportált mennyiségekhez közvetlenül kapcsolódó támogatás; értékesítési hálózat kialakításával és működtetésével vagy exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokkal kapcsolatos támogatás;
e) az import áruk helyett hazai áru használatától függő támogatás;
f) a 2010/787/ EU Tanácsi Határozat rendelet értelmében a szénágazatban tevékenységet folytató vállalkozásoknak nyújtott támogatás.
g) a teherszállító járművek megvásárlására a kereskedelmi fuvarozás terén működő vállalkozások számára nyújtott támogatás
h) a nehéz helyzetben lévő vállalkozásoknak nyújtott támogatás.
1. Ha uniós állami támogatási szabály másként nem rendelkezik, nehéz helyzetben lévő vállalkozás nem részesülhet állami támogatásban. Egy vállalkozás akkor tekinthető nehéz helyzetben lévőnek, ha az képtelen - akár saját erejéből, akár pedig a tulajdonosai, részvényesei vagy a hitelezői által biztosított források révén - arra, hogy megállítsa a veszteségek halmozódását, amely a hatóságok külső beavatkozása nélkül teljes bizonyossággal azt eredményezné, hogy rövid- vagy középtávon feladja üzleti tevékenységét.
2. Valamely vállalkozás méretétől, illetve a körülményektől függetlenül akkor minősül nehéz helyzetben lévőnek, ha
a) korlátolt felelősségi alapon működő társaság esetén jegyzett tőkéjének több mint a fele nincs meg, és annak több mint egynegyede az előző 12 hónap során veszett el,
b) olyan társaság esetén, ahol legalább egyes tagok korlátlan felelősséggel bírnak a társaság tartozásai tekintetében, a társaság könyveiben kimutatott tőkének több mint a fele nincs meg, és annak több mint egynegyede az előző 12 hónap során veszett el vagy
c) az adott vállalkozás - függetlenül a vállalkozási formától - megfelel a felszámolási eljárás kritériumainak.
3. Valamely vállalkozás a 2 pontban meghatározott feltételek hiányában különösen olyan esetekben is nehéz helyzetben lévőnek tekintendő, ha veszteségei nőnek, forgalma csökken, leltári készletei felhalmozódnak, fölös kapacitása megemelkedik, megrendelés-állománya jelentős mértékben csökken, pénzforgalma csökken, adóssága nő, a nettó eszközérték leírása csökken vagy teljesen leírásra kerül.
4. Ha a támogatási intézkedés a csoportmentességi rendelet hatálya alá tartozó állami támogatásnak minősül, a kis- és középvállalkozást csak akkor kell nehéz helyzetben lévőnek tekinteni, ha megfelel a csoportmentességi rendelet 1. cikk (7) bekezdésében meghatározott feltételeknek.
5. A támogatást nyújtó dönt a 3 pont szerinti feltétel fennállásáról.
Jelen termékleírás tájékoztató jellegű, és nem minősül ajánlattételnek. A feltételek, szabályok, törvények és előírások ismertetése szintén tájékoztató jellegű. A Kisvállalkozás-fejlesztő Pénzügyi Zrt. a változtatás jogát fenntartja. További információkért, kérjük, forduljon a Zrt. munkatársaihoz a +36 1 486 3230-as telefonszámon, vagy tekintse meg Üzletszabályzatunkat!
A BUBOR, a budapesti bankközi kínálati kamatlábat jelenti, amely egy referencia jellegű kamatláb. A BUBOR, a hazai bankközi pénzpiacon, az egyes bankok egymás közötti, rövid lejáratú hitelnyújtásai során alkalmazott átlagos kamatlábnak tekinthető. Mértékét az MNB állapítja meg a banki kamatok figyelembevételével és teszi közzé minden nap. (BUBOR = Budapesti Bankközi Forint Hitelkamatláb / Budapest Interbank Offered Rate)